من ِما

اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست ،او جانشین همه ی نداشتن هاست!

من ِما

اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست ،او جانشین همه ی نداشتن هاست!

امید

یکی بود یکی نبود،

چهار شمع به آهستگی می سوختند و در محیط آرامی صدای صحبت آنها به گوش می رسید:

 

 

شمع اول گفت: ” من صلح و آرامش هستم، اما هیچ کسی نمی تواند شعله ی مرا روشن نگه دارد.

من باور دارم که به زودی می میرم...“

سپس شعلهَ صلح و آرامش ضعیف شد تا به کلی خاموش شد.


شمع دوم گفت: ”من ایمان هستم . برای بیشتر آدم ها  دیگردر زندگی ضروری نیستم،  پس دلیلی وجود ندارد که روشن بمانم...“

سپس با وزش نسیم ملایمی، ایمان نیز خاموش گشت.

 


شمع سوم با ناراحتی گفت: ”من عشق هستم ولی توانایی آن را ندارم که دیگر روشن بمانم. انسان ها من را در حاشیه زندگی خود قرار داده اند و اهمیت مرا درک نمی کنند. آنها حتی فراموش کرده اند که به نزدیک ترین کسان خود عشق بورزند...“

طولی نکشید که عشق نیز خاموش شد.

 


ناگهان...

 کودکی وارد اتاق شد و سه شمع خاموش را دید.

”چرا شما خاموش شده اید، شما قاعدتا باید تا آخر روشن بمانید . “

سپس شروع به گریه کرد .


آنگاه شمع چهارم گفت:

 ”نگران نباش تا زمانی که من وجود دارم، ما می توانیم بقیه شمع ها را دوباره روشن کنیم.

مـن امـــید هستم !“

 

با چشمانی که از اشک و شوق می درخشید ، کودک شمع امید را برداشت و بقیه شمع ها را روشن کرد .

 

سلام

 به حول و قوه الهی وبه کمک شمع امید دوباره قلم به بلاگ نویسی کشیده ام،امید است که هر وقت قدمی رنجاندید و سری به بلاگ حقیر ما زدید ،ما را از نظرات ارزشمندتان محروم ننمائید و هر چه به ذهنتان از هر کجای بلاگ اعم از قالب ،مطالب‌ و... خطور کرد دریغ نکرده و در بخش نظرات صریحا مرقوم کنید.

 

نور امید هرگزاز زندگیتان خاموش مباد!





نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی قلمی شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ق.ظ

زنده باد کورررووووش!

مهنا چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ

اونوقت ی سوال ؟
با توجه به مطلب جالبتون
این شمع های سخنگو رو از کجا میشه تهیه کرد؟

سلام
قدم رنجه فرمودید و به وبلاگ محقر ما سری زدید.
والا خودمم نمیدونم!

وحیده دیانتی پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:10 ب.ظ

حالا اگه شمع آخری از همه زود تر خاموش شد چیکار باید کرد؟

به نویسنده ای گفتند اگه بخوای یک کتاب صد صفحه ای راجع به امید بنویسی چی مینویسی؟
گفت: نود و نه صفحه رو سفید میذارم و در آخر صفحه ی صد ام مینویسم امید آخرین چیزی است که از بین میرود.

ممنون که سر میزنین مرسی از لطفتون

مهنا تطهیری چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 ق.ظ

خاهیشدلم
من اگه ازون شمع ها بیدا کردم خبر میدم

حتما خبر بدین!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد