من ِما

اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست ،او جانشین همه ی نداشتن هاست!

من ِما

اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست ،او جانشین همه ی نداشتن هاست!

غزلی از استاد شهریار


امشب ای  ماه به درد دل من تسکینی

آخر ای ماه تو هم درد من مسکینی


کاهش جان تومن دارم و من میدانم

که تو از دوری خورشید چه ها می بینی


تو هم ای بادیه پیمای محبت چون من
سر راحت ننهادی به سر بالینی


هر شب از حسرت ماهی من و یک دامن اشک
تو هم ای دامن مهتاب پر از پروینی


همه در چشمه مهتاب غم از دل شویند

امشب ای مه تو هم از طالع من غمگینی


من مگر طالع خود در تو توانم دیدن
که توهم آینه بخت غبار آگینی


باغبان خار ندامت به جگر میشکند

برو ای گل که سزاوار همان گلچینی


نی محزون مگر از تربت فرهاد دمید

که کند شکوه ز هجران لب شیرینی


تو چنین خانه کن و دل شکن ای باد خزان

گر خود انصاف کنی مستحق نفرینی


کی بر این کلبه طوفان زده سر خواهی زد

ای پرستو که پیام آور فروردینی


شهریارا اگر آیین محبت باشد

چه حیاتی و چه دنیای بهشت آیینی



«شهریار ملک ادب»



نظرات 6 + ارسال نظر
مهدی قلمی شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ق.ظ http://smghalami.blogfa.com

سلام جیگرطلا
به به
عشق است این شعر شهریار
مخصوصن وقتی که خودت توو جمع دوستان برامون میخونی که دیگه حرف نداره.

سلام جیگر الماس

ما هر چی باشیم دس پرورده ایم !

نسترن دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ http://smileyeyes.blogfa.com

من که زیاد به شعرای شهریار علاقه ندام
راستی عکس بالای قالبت خیلی خوشگله

همین که نظرتونو گفتین خودش دنیاییه!
ولی من عاشق غزلا و شعراشم

مهنا چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ب.ظ

شهریارا !!!!!

kh.mohammadi شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ب.ظ

اگه تونستین بازم از غزل های شهریار بذارن ممنون میشم

سلام
باشه حتما
چون خودم هم یکی از مریدان و علاقه مندانش هستم!
به وبلاگ محقرم خوش اومدید!
ممنون که سر می زنید!

kh.mohammadi یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ق.ظ

خواهش میکنم

لیلا امینی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:57 ق.ظ http://leilaamini.blogfa.com/

سلام

من همیشه سر میزنم

مطمعن باشید
ممکنه نظری به ذهنم نرسه.
باشه؟

سلام

دل ما هم به همین سر زدن های شما و دوستان خوشست!

لطف میکنید.
لطفتان مستدام.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد